خرید ساعت مچی

|

صفحات پاپ آپ popup window

پروژه تجزیه و تحلیل (بیمارستان) - دانلود انواع مقاله وپاورپوینت مشاهده صفحه جدید مشاهده صفحه جدید
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانلود انواع مقاله وپاورپوینت
نوشته شده در تاریخ 96/1/5 ساعت 1:35 ع توسط مهدی


با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه تجزیه و تحلیل (بیمارستان)

    دسته :

    کامپیوتر

    فرمت/ورد تعداد صفحات133
    قیمت : 6000 تومان

     

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه تجزیه و تحلیل (بیمارستان) :

پروژه تجزیه و تحلیل (بیمارستان)

چکیده :

HIS به معنای پیاده‌سازی سیستم یکپارچه‌ تولید اطلاعات لازم برای مدیریت تمامی فعالیت‌های مربوط به سلامت، از قبیل  برنامه‌ریزی، نظارت ، هماهنگی و تصمیم‌گیری می باشد.

وظیفه HIS ، پشتیبانی از فعالیت های بیمارستان در سطوح کاربردی، تاکتیکی واستراتژیک است .هدف ازاستقراریک سیستم HIS این است که از کامپیوتر ووسایل ارتباطی برای جمع آوری ، ذخیره ، پردازش ، بازیابی وارتباط دادن مراقبت بیمار واطلاعات اداری برای تمامی فعالیت های مربوط به بیمارستان استفاده نماییم .
در یک سیستم اطلاعات بیمارستانی ، داده هاباید به صورت منسجم در پایگاه داده ها ذخیره شوند و در دسترس کاربران مجاز ، در محل و در زمانی که داده ها مورد نیاز است و در فرمتی که با نیازهای خاص کاربر منطبق باشد ، قرارداده شوند.
به طور کلی موارد زیر اهداف چنین سیستمی هستند :
1)  استفاده موثرتراز منابع محدودی که برای مراقبت از بیمار در دسترس    هستند
2) بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیمار
3)  پشتیبانی از تحقیق
4) پشتیبانی از آموزش

گسترش این سیستم در دهه 90 در جوامع مختلف از جمله ایران اهمیت و جایگاه آن را بیشتر روشن می‌نماید. پیاده‌سازی این سیستم در بیمارستان‌های مناطق مختلف کشور بیانگر فراهم شدن زیرساخت فرهنگی ، تکنولوژی مناسب جهت ایجاد و تکمیل سیستم‌های بهداشتی مطابق با استانداردهای جهانی می‌باشد.
در سال‌های اخیر با پیشرفت سریع تکنولوژی ،HIS صورت جدیدتری به خود گرفته که نه تنها از مقوله مدیریتی بلکه از مقوله بالینی مورد توجه بسیار قرار گرفته است .وجود تجهیزات مجهز به امکانات کامپیوتری کلینیکی    همانند(MRI,CTscan,…) و همچنین نرم‌افزارهای طراحی شده مخصوص بخش‌های کلینیکی و پاراکلینیکی و استفاده جوامع پیشرفته پزشکی از این گونه نرم‌افزارها در حیطه HIS و استفاده از آن در ارتباطات بین‌المللی و لزوم حفظ محرمانگی و خصوصی سازی ، موجب شده که این مجموعه پیچیده اطلاعات و فن‌آوری به سمت معماری اطلاعات یکپارچه پیش رود.

در بستر این معماری قالب‌هایی چون HL7 به منظور پاسخگویی به نیاز اشتراک‌گذاری اطلاعات و یا کمک به اثربخشی جریان فرایندهای بالینی و کاهش خطاها شکل گرفته‌اند و در کنار آن استاندارهایی چون Dicom برای تصویر نگاری پزشکی ، مدیریت اطلاعات تصویری پزشکی (Pacs) در نرم افزارها و تجهیزات پزشکی، ایجاد شده است

سیستم HIS در رادیولوژی و پذیرش :

سیستم پذیرش:

واحدهای پذیرش در ساختار تشکیلاتی هر واحد درمانی نوعاً محور قضاوت مراجعین نسبت به کارآیی آن واحد درمانی محسوب می شوند. لذا از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. سیستمی که به منظور گردش کار این واحد طراحی می شود همواره باید به گونه ای باشد که از سرگردانی و اتلاف وقت مراجعین و رفت و آمدهای غیر ضروری آنان در واحد درمانی بکاهد تا بدین ترتیب نخستین گام در جهت جلب رضایت بیماران برداشته شود. از آنجائیکه قسمت پذیرش واحد درمانی (اعم از بیمارستان،‌ زایشگاه و یا درمانگاه) ‌در حقیقت واحد پذیرنده بیمار است، لذا با تاسیس هر واحد درمانی،‌ ایجاد تشکیلاتی به نام واحد پذیرش الزامی است.

در حال حاضر مراحل پذیرش بیماران در واحدهای درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی (بیمارستانها‌) به غیر از تعیین نوبت بیماران، به صورت مکانیزه انجام می گیرد و اطلاعات اولیه بیمار شامل: نام خانوادگی،‌ شماره بیمه، تاریخ اعتبار دفترچه بیمه و کد درمانگاه در کامپیوتر ثبت شده و برگه ای حاوی اطلاعات بیمار و معرفی وی به درمانگاه مورد نظر چاپ می گردد و بدین ترتیب اولین حرکت برای گردش کار بیمار در واحد درمانی آغاز می شود. قبل از اجرای سیستم مکانیزه، بین بیماران شماره هایی توزیع می شد که بر روی آن فقط نام درمانگاه مورد نظر نوشته شده بود که هم اکنون این روش کار در درمانگاههای تابعه بیمارستانها که اکثراً فاقد سیستم مکانیزه هستند انجام می گیرد.

نوع کار قسمت پذیرش واحدهای درمانی که در حقیقت واحد پذیرنده بیمار است ایجاب می کند که تقریباً تمامی واحدهای داخلی و سایر واحدهای درمانی و مراکز توزیع بیمار ارتباط تنگاتنگی داشته باشند. گردش کار کلیه بیماران نیازمند دریافت خدمات درمانی الزاماً از طریق پذیرش سرپایی آغاز و پس از طی مراحل درمانی نسبت به تعیین تکلیف و وضعیت بیمار تصمیم گیری می شود و چنانچه در این مرحله نیاز بیمار از طریق مداوای سرپایی تامین گردد، ترخیص و در غیر اینصورت پس از تایید و تشخیص پزشک، کار مداوا ادامه یافته و به بستری شدن بیمار منجر می گردد. بنابر این با توجه به مطالب فوق می توان به طور کلی مسئولیتهای پذیرش را از دو جنبه بررسی کرد.

پروژه تجزیه و تحلیل (بیمارستان)

قیمت : 6000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


           
           
مشاهده صفحه جدید